fredag 16. september 2011

Freestyle kl1 start med INT NORD Uch Bdsg-08 SV-08 Solbo's Holly

Inger Marie og Holly startet FS1 på Ås den 27. august.

Holly har en 1. premiering fra før, og man trenger 2 1.premieringer for opprykk til kl2. Jeg tenkte med meg selv at det hadde vært kjempegøy, men når det nærmet seg start for oss, åpnet himlens sluser seg, og det bøtta ned. Men vi trosset regnet og gikk programmet gjennom, men jeg hadde mine tvil.
Det var tungt ja. Holly trakk mot teltet og buret sitt, og jeg måtte trekke henne med meg. Ikke fysisk, men psykisk. tror ikke det var så lett å se at hun trakk mot teltet for tilskuerne.

Det var tre dommere som dømte.
Carola Brusevold, Merte A. Huser og Renate G. Nydal.

Her er kritikken (fra alle tre dommerene)

Utførelse:

Dommer1: Fin kontakt først, men så mister hunden fokus litt - noe som fører til litt dårligere flyt. Hunden snuser litt, men er ikke preget av mye regn. Fører kunne vært litt mindre tydelig i sine signaler. God innsats dog =)

Dommer2: Bra showquality, men noe ufokusert hund. Noen misser og slurvete utførelser (ikke så rart pga regnet!?)

Dommer3: Mye fint samarbeid og samarbeidsglede. Blir enda bedre når flyt og timing stemmer helt. Absolutt showkvalitet.

Innhold og vanskelighetsgrad:

Dommer1: God =) Bra utnyttelse av ringen.

Dommer2: Fin plan, endel repetisjoner, blir litt kjedelig men absolutt passe nivå for klassen. søt hund. :)

Dommer3: Fint kl.1-nivå og en tydelig "plan bak" - bra! Ant. triks bra - passe mye. Fint at du også bruker en del av ringen.

Musikk og fortolkning:

Dommer1: OK. Ønsker litt tydeligere fortolkning, men passer bra til hunden.

Dommer2: Ser en fortolkning, og låta passer fint til dere. Øve mer på bedre timing,så blir det supert.

Dommer3: Fengende musikk som passer fint til denne hundens bevegelsesmønster. Fortolkning av musikken er fin.

Poengene:
Dommer 1: 24Dommer 2: 23,4Dommer 3: 24,2
(maks poengsum er 30 - 10 i hver av kategoriene)

Dette gav en samlet poengsum på 23,87 1. premiering, og opprykk til klasse 2!

Jeg er strålende fornøyd. Målet var å gjennomføre og holde Holly på innsiden av ringbåndene. Det er 1,5år siden vi startet sist.
Nå har vi to starter og opprykk til klasse 2 allerede. Kan jo ikke kalle meg annet enn kjempefornøyd! :)

Film:



Filmen er godt akkompagnert av regn desverre... Som sagt så var det en våt dag, og fotograf holdt seg inne i bilen sin med kameraet. ;)

IM

Ingen kommentarer: